Logo winterswijkseweekkrant.nl


Sonny Krosenbrink bezig met filmopnames in het Winterswijkse buitengebied. Sonny profileert zich vooral door het maken van promotiefilmpjes voor bedrijven en instellingen.
Sonny Krosenbrink bezig met filmopnames in het Winterswijkse buitengebied. Sonny profileert zich vooral door het maken van promotiefilmpjes voor bedrijven en instellingen. (Foto: Han van de Laar)

Sonny Krosenbrink: 'Boodschap omzetten in mooi beeld'

"Afgelopen maand ben ik afgestuurd aan Saxion Hogeschool Enschede, studierichting Media, Informatie en Communicatie. Nu ga ik volledig aan de slag met mijn eigen bedrijf. Sinds anderhalf jaar is Sonny Krosenbrink Videografie al geregistreerd bij de Kamer van Koophandel. Met het diploma op zak kan ik me nu volop richten op met name videoreportages."

(door Han van de Laar)

Winterswijk - De eerste vervolgstap die Sonny Krosenbrink (26) gaat zetten is het bijwerken van zijn Facebook en website. "Het is lang stil geweest op mijn Facebookpagina. Nu ik afgestudeerd ben, kan ik me daarop richten en op het maken van filmpjes voor bedrijven, winkels, evenementen, privégelegenheden."

Hij is al vanaf zijn elfde jaar bezig met filmen. Toen kreeg hij zijn eerste camera. Dat Sonny later voor deze opleiding koos, wekte geen verbazing. In deze studierichting leer je keuzes te maken in een wisselend aanbod van communicatiemiddelen. Sonny heeft met name voor het bewegend beeld gekozen. Tijdens zijn studie en stage heeft hij onder andere gefilmd voor het Nationaal Landschap Winterswijk, Gebuwin, Waterschap Rijn-IJssel, Werkgevers Service Punt, NPO Radio 5 en Hilton Hotel Amsterdam.

"Als onderdeel van mijn afstuderen heb ik samen met 100% Winterswijk de promotiefilm Nationaal Landschap Winterswijk gemaakt. Die is inmiddels 60.000 keer bekeken. Je merkt dat steeds meer bedrijven op Facebook of YouTube korte promotiefilmpjes willen. Eén minuut is dan vaak al genoeg, langere reportages kan ook. Dat zegt meer dan folders of hele lappen tekst. De videofilmpjes zijn echt trendy."

Promoten
Belangrijk onderdeel is het promoten van het werk. Sonny: "Nu is dat nog mond tot mond reclame en het zien van filmpjes door anderen. Maar ik zal ook actief bedrijven gaan benaderen. Als er interesse is, gaan de opdrachtgever en ik eerst overleggen over wat hij of zij duidelijk wil maken, hoe lang het filmpje moet worden, met gesproken tekst of achtergrondmuziek, de kosten et cetera. De wensen wil ik dan omzetten in mooi beeld. Eerst maak ik een script en daarna begint het filmen."

Om een goed eindproduct te krijgen, wordt op elk shot kleurcorrectie toegepast en worden de opnames gestabiliseerd. ''In tachtig procent van de gevallen is het meteen oké, in de overige twintig moet er nog wat aan gesleuteld worden, maar tot nu toe was men nog nooit ontevreden.'' Sonny neemt opdrachten aan uit het hele land, maar hij wil toch als standplaats Winterswijk aanhouden. "Het is hier prettig werken. Ik heb ook een jaartje in Amsterdam gewoond, maar dat heeft momenteel niet mijn voorkeur." Inlichtingen: info@sonnykrosenbrink.nl.

sonnykrosenbrink.nl

Reageer als eerste
Meer berichten

Shopbox