Logo winterswijkseweekkrant.nl


Vlnr: Sebastiaan Hemink, Loes ten Dolle (CEO for a day), Marco Willemsen en Marco Geurink. Foto PR
Vlnr: Sebastiaan Hemink, Loes ten Dolle (CEO for a day), Marco Willemsen en Marco Geurink. Foto PR (Foto: PR)

Loes ten Dolle één dag directeur van Achterhoeks bedrijf Frontis

Zomaar een bedrijfspand op een industrieterrein, zoals er vele zijn in de Achterhoek. Wat er binnen allemaal gebeurt is niet zichtbaar, ook niet voor jonge talenten, en dat is zonde. Deze regio kent namelijk vele bedrijven en organisaties in 'anonieme' panden die topproducten en -diensten produceren en leveren. Om jongeren bewust te maken van deze prachtige bedrijven én de carrièrekansen die zij bieden is het project 'CEO for a day' bedacht.

WINTERSWIJK/VARSSEVELD - CEO for a day is een project van Achterhoek2020 Jong dat studenten of starters tussen 16 en 26 jaar een dag koppelt aan de directeur (CEO) van een Achterhoeks bedrijf. Toen Marco Geurink, directeur bij full-service internetbureau Frontis uit Varsseveld, erover hoorde was hij meteen enthousiast. Met mededirecteuren Marco Willemsen en Sebastiaan Hemink koos hij als 'CEO for a day' voor Loes ten Dolle, een 22-jarige rechtenstudente uit Winterswijk. Geurink: "In de ICT werken veel mannen, dus gingen wij juist voor een vrouw. Bovendien sprak de ervaring, ambitie en studierichting van Loes ons alle drie aan."

Recent zwaaide Loes de scepter over Frontis als directeur. "Een inspirerende dag, waarin zij als ambitieuze student ons nieuwe inzichten heeft gegeven, bijvoorbeeld over jonge talenten en carrièremogelijkheden in de Achterhoek", blikt directeur Willemsen terug. "CEO for a day past prima in onze bedrijfscultuur om te blijven vernieuwen."

Baan die je gelukkig maakt
Hoewel Frontis geen familiebedrijf is, is dat gevoel wel duidelijk aanwezig. Dat viel Loes ook op. "De drie directeuren hebben ieder hun eigen persoonlijkheid, maar staan open voor elkaars mening en respecteren elkaar. Dat is denk ik hun sleutel voor goede samenwerking en succes binnen het bedrijf." In een persoonlijke noot stelt ze: "Ik vind het belangrijk om hard te werken en te gaan voor succes, maar wel in een baan die je gelukkig maakt. Ik heb vandaag gezien dat dat goed kan bij een bedrijf in de Achterhoek."

Bij elke match blijken jongeren onder de indruk van het bedrijf dat ze bezoeken. Zoals student Oldrick Weenink (21) uit Lievelde die een dag optrok met directeur Foppe Atema van metaalbedrijf Goma. In de bedrijfshal in Hengelo staan innovatieve fabricagelijnen met vele machines. Weenink: "Pas wanneer je er zelf voor staat, heb je door hoe indrukwekkend deze machines zijn. Om ze te bedienen is goed opgeleid personeel nodig."

Aanmelden voor CEO for a day
Het project CEO for a day loopt nog het hele jaar. Doel is jongeren te interesseren en behouden voor de regionale arbeidsmarkt. Geïnteresseerde directeuren/managers die een jongere tussen de 16 en 26 jaar een kijkje in hun keuken willen bieden, kunnen mailen naar ceoforaday@achterhoek2020jong.nl.

Reageer als eerste
Meer berichten