Logo winterswijkseweekkrant.nl


Joost Hooijmans (aftersales consultant Peugeot Nederland) overhandigt een taart aan Leon Schaddelee (clustermanager Peugeot Wassink Winterswijk). Foto PR
Joost Hooijmans (aftersales consultant Peugeot Nederland) overhandigt een taart aan Leon Schaddelee (clustermanager Peugeot Wassink Winterswijk). Foto PR (Foto: PR)

Peugeot Wassink wint aftersales prijs

Voor de eerste keer in de geschiedenis is Peugeot dealer Wassink Winterswijk landelijk winnaar geworden van de aftersales prijs van Peugeot Nederland. Afgelopen vrijdag overhandigde Joost Hooijmans, aftersales consultant Peugeot Nederland, een taart aan Leon Schaddelee, cluster manager Peugeot Wassink.

(door Lineke Voltman)

WINTERSWIJK - Dat was niet het enige dat het team van medewerkers van Wassink kreeg aangeboden. Ze gaan een bezoek brengen aan de Peugeot fabriek in Sochaux (Frankrijk) en mogen een avond gaan karten.

Schaddelee, die in zijn nopjes is met deze geweldige teamprestatie, vertelt hoe deze verkiezing in zijn werk gaat. "Alle Peugeot dealers in Nederland worden beoordeeld op klant tevredenheid, orde en netheid, servicegerichtheid en presentatie van accessoires. Dit zijn de criteria waarop beoordeeld wordt. Daarnaast worden alle dealers en dat zijn er zo'n 50 in Nederland, bezocht door zogeheten 'mysterie shoppers'. Deze benaderen ook klanten, van wie bekend is dat ze een afspraak hebben gemaakt voor een keuring van de auto. Zowel daarvoor als erna beoordelen ze de auto en kijken of de keuring goed gedaan is. Zo wordt bijvoorbeeld de ruitensproeier vloeistof alvast bijgevuld en bij de inspectie later wordt gekeken of dat niet toch in rekening gebracht is. Ook halen ze bewust een lampje eruit om te zien of dat door de monteur vervangen is. De bedoeling hiervan is of de betreffende monteur goed zijn werk heeft gedaan."

Winterswijkse roots
Peugeot Wassink heeft inmiddels negen vestigingen door het hele land. "Opmerkelijk is dat de roots in Winterswijk liggen. We zijn begonnen aan de Haitsma Mulierweg en in september 2000 zijn we verhuisd naar de locatie aan het Technopark. Op dit moment zijn er zeven monteurs, twee receptionisten, een magazijnman en twee verkopers werkzaam bij Wassink Winterswijk. Ondanks de recessie in de afgelopen jaren is Wassink blijven groeien. Volgens Schaddelee is dat te danken aan de ambitie en de tendens dat er geen middenweg meer is. "Je bent heel groot of heel klein. Als de verhouding met de importeur goed is laten ze je graag groeien."

Eigentijds ontwerp
Gevraagd naar de sterke kanten van het merk Peugeot zegt Schaddelee: "De Peugeot auto's hebben een eigentijdse ontwerp maar zijn ook tijdloos. Daarnaast zijn de rijeigenschappen heel goed, het zitcomfort is fijn en de auto's hebben een zeer goede wegligging." Vestigingen van Peugeot Wassink zijn al enkele malen genomineerd bij de aftersales wedstrijd, die zo'n vijftien jaar bestaat, maar zijn nog nooit eerste geworden. Wassink Winterswijk is het gelukt!

 

 

 

 

Reageer als eerste
Meer berichten